_ Vizualita vyše tridsať rokov starých dobových pohľadníc a iných obrazových materiálov s námetmi rekreačných stredísk, dovolenkových destinácii, kúpeľných miest a iných turisticky príťažlivých lokalít má svoje špecifiká a pre mnohých aj zvláštne čaro. Pohľadnice, ktoré autorka zdedila po svojich starých rodičoch sa viac či menej úspešne snažia odprezentovať pozitíva a atrakcie rôznych miest v Československu. Kompozície a kombinácie viacerých motívov však niekedy doslova provokujú k domýšľaniu si rôznych bizarných naratívov, skrytých za kulisami bezproblémového života rekreantov.
V najnovšej tvorbe sa Mitríková, ovplyvnená aj spoločným umeleckým projektom s Dávidom Demjanovičom, venuje témam spomienkového optimizmu a tzv. ostalgie, pričom pozitívnu perspektívu prívádza k absurdnosti, snaží sa o zámerne prehnaný pozitívny pohľad. Na jej plátnach a sololitoch sa objavuje idealizovaná rekreácia, okázalý konzum, veľkorysosť vo verejných sochárskych či architektonických realizáciách, uhrančivá móda…
Predstavovaný pohľadnicový obraz sveta, na ktorý Mitríková reaguje, je vskutku neuveriteľne dokonalý. Simulácia ideálneho sveta či krajiny je však v jej maľbách narušená a odkrýva sa v nepatričných alebo prekvapivých prvkoch, zvláštnych spojeniach a naznačených situáciách, v ktorých sa veci a postavy ocitajú. Autorka odkrýva kulisový charakter masovo šírených dobových obrazov, nejde jej však primárne o kritiku konkrétneho obdobia či ideológie. Mitríkovú zaujíma simulácia, predstieranie a kulisovitosť ako všeobecný princíp a poukazuje naň prostredníctvom bizarných, často až absurdných situácií a evokovaných príbehov, ktoré maľbou buduje. Potemkinovský princíp, absurdita a trpká komickosť zjavujúca sa v rozpore medzi idealizovanou prezentáciou sveta a jeho skutočným stavom je totiž čosi, čo prežíva v rôznych obmenách dodnes.
_ Jarmila Mitríková ukončila štúdium na VŠVU v roku 2011. Študovala postupne v ateliéri keramiky u doc. Ivice Vidrovej a v ateliéri maľby u prof. Ivana Csudaia. Pri tvorbe svojich malieb sa inšpiruje koloritom malých miest, atmosférou rekreačných stredísk, vizualitou pohľadníc, lokálnych cestopisov či púťovými atrakciami. Jej obrazy majú často mysteriózny až sureálny nádych, so štipkou irónie a sarkazmu. Od pomerne čitateľných výjavov až po naratívnu abstrakciu.
S manželom Dávidom Demjanovičom spolupracujú ako umelecká dvojica na vytváraní obrazov tradičnou technikou vypaľovania do dreva, ktoré na výstavách dopĺňajú o keramické sochy, video a performancie. Pravidelne vystavujú doma aj v zahraničí, absolvovali niekoľko yahraničných umeleckých rezidencií. Na výstave v DOT. Gallery Jarmila predstavuje výber zo svojej sólovej maliarskej tvorby z posledných 3 rokov. Žije a tvorí v Prahe. _ Výstava je realizovaná s podporou Fondu na podporu umenia